Wypromowanie nowej marki jest bardzo trudnym zadaniem, trzeba bowiem nie tylko dysponować ciekawym pomysłem, lecz również mieć na uwadze wiele najróżniejszych aspektów. Jeden z nich to kolory, o których znaczeniu wiele osób zapomina, albo nie ma do końca świadomości, jak są ważne. A psychologia nie na darmo od wielu lat zajmuje się tym zagadnieniem, i dostępnych jest wiele profesjonalnych opracowań prezentujących to, jak barwy wpływają na decyzje zakupowe i postrzeganie marki.
Jak z nich można się dowiedzieć, odpowiednie dobranie barw jest niezwykle istotne dla tego, czy uda się osiągnąć sukces na rynku, czy będzie to niemożliwe. Barwy mogą bowiem wpływać na decyzje podejmowane przez klientów, czyli albo ich zachęcać do zakupów, albo odwrotnie. Oczywiście wpływ na to ma też szereg pozostałych aspektów, typu sposób wychowania, doświadczenia z przeszłości czy emocje i wspomnienia, ale jednak duża część konsumentów działa na ogólnie znanych schematach.
Dlatego też planując na jakiekolwiek działania związane ze zmianą czy tworzeniem wizerunku firmy obowiązkowo trzeba także w tym uwzględnić dobrze dobraną kolorystykę. Warto chociażby dopilnować tego, żeby była ona w miarę zbieżna z prowadzoną działalnością, zupełnie innych barw będzie bowiem używał poważny bank, a innych sklep sprzedający zabawki. W tym pierwszym przypadku wybór zapewne padnie na niebieski, który kojarzy się z zaufaniem, stabilnością i profesjonalizmem. Czerwień jest bardzo popularna, ale też nieco ryzykowna, i należy jej używać bardzo rozsądnie.
Podobnie jest z żółtym i pomarańczowym – kolory te też w wielu przypadkach nie do końca spasują i raczej należy je czymś innym zastąpić. Ciekawie wygląda sytuacja z czernią, z jednej strony wielu osobom kojarzy się ona ponuro i smutno, ale z drugiej stanowi symbol elegancji i luksusu. Warto więc się dobrze zastanowić, czy kolor szmaragdowy sprawdzi się w tym, co jest planowane, czy nie lepiej jednak będzie poszukać innej opcji.
+Tekst Sponsorowany+